onsdag, oktober 03, 2007

Kan ingenting

Straffet för hjärnmisshandeln bestod i att jag drömde mardrömmar om min gamla mellanstadielärare. Jag hade av någon anledning blivit tvingad att komma tillbaka och göra om alla prov, som visade sig vara extremt svåra för jag hade glömt allt jag någonsinn lärt mig i grundskolan (det kan eventuellt vara överrensstämmande med verkligheten). Och jag försökte och försökte, tills jag storgråtande ylade åt honom;

Men jag förstår ju inte vart du vill komma! Vad vill du åt? Vad ska jag egentligen svara på de här frågorna?

Sven K du skulle bara veta hur du plågar dina elever så här 1,2,3 många år efteråt.

2 kommentarer:

Saring sa...

Ett av mitt livs största triumfögonblick var då min lillasyster berättade att hon mött mitt gamla apskaft till klassföreståndare i värsta porrbutiken i Halmstad. Hehe. Det var många år sedan men jag skrattar fortfarande. Hehe. Och fantiserar leendes i mjugg över vad det var han gömde bakom ryggen då hon gick fram och halvskrek "Men, Bananen! HEEEJ!"

Hehe.

(och nej, jag tänker inte säga någonting ursäktande över att min lillasyster var där. Det blir som mer rafflande då)

lisa sa...

Hahahahaha! Min gamle mellanstadielärare var inte alls på långa vägar så ond i verkligheten som i drömmen, men att föresälla sig honom i en sådan situation går det hela vääldigt roligt! Tacka din syster, nu kommer jag fnissa hela dagen!