fredag, oktober 05, 2007

Seriositetsdilemma

Det är bara svennetanter som går på friskisochsvettis yoga. Inga riktiga, seriösa yogaister, även om vi gärna vill låtsas att vi är det. Och det är inte så dödsseriöst andligt, vilket är väldigt skönt. Och det är fler än jag som är en aning oviga.
Men fy f-n, vad har de andra tanterna för fötter egentligen? Jag får asäckliga fötter varenda gång jag beträder de där mattorna. Och så blir jag påmind om mig själv att jag även ligger på de där mattorna, gosar in äcklet i hårbotten säkert.

Dilemmat lyder som följer: Ska jag bryta hela oseriositetskonsensuset, träda in i hippemajboträsket och köpta mig en egen yogamatta? Sätta mig över mina medsvenneyogaister, göra mig lite bättre, förstöra det avslappnade sköna? Och slippa fotsvamp och annat skabb?

(jag lovar att inte skaffa mig ett medelåldersnewagebroderat material till mattan om jag nu skaffar någon)

p.s jag har provat hemma lite med liggunderlag istället. Funkar inte alls. d.s

6 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Klart du ska köpa en egen!! Inte ligga och rulla omkring i andras snusk..! Köp nu. Det är en order.

lisa sa...

jamen då kommer ju alla andra tro att jag är en dödsseriös andlighetshippie!

SixesAndSevens sa...

Hellre det än en massa tant-och gubbsnusk. Så. Köp.

lisa sa...

ja, det lutar åt det. usch, ajg tänkte att det mest var tantsnuskigheter, men vid närmare eftertanke slinker det in en och annan suspekt man på de där passen...

Anonym sa...

Fixa en egen! vad andra tror spelar väl mindre roll... om du slipper ligga och gnugga in snusk i hårbotten... Lät inget vidare ju :) Bättre med vanligt balsam!

Hanna sa...

men det är väl givet att du ska köpa en egen. och var inte så rädd för att verka seriös. det är väl inget fel?