onsdag, oktober 17, 2007

Sugen

Så läser jag det här. Och blir bara så otroligt sugen! Det är dessutom makens gamla hemtrakter. Så fint. Och med fem rum. Två kakelugnar, en öppen spis och en braskamin. Jag skulle kunna tänka mig att jobba här. På vintern skulle jag tassa omkring barfota eller i raggsockar på de vackert slitna trägolven och aldrig få några stickor i fötterna och elda i alla kaminer, baka bröd och skriva romaner. Maken skulle få ta hand om de tre lintottiga barnen som alltid var glada och aldrig snoriga. De skulle rita teckningar till mig. Och så skulle vi driva ett mikrobryggeri i det gamla bruket. Med de snyggaste etiketterna på våra ölflaskor.

Det skulle vara misstänkt likt en reklamfilm, alternativt ett heminredningsreportage.

5 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Skulle kunna vara en grym sommarbosstad i allaa fall.

stationsvakt@gmail.com sa...

bostad stavas visst med ett s.

lisa sa...

bosstad låter lite mer chefigt...

japp, den skulle ju lätt duga som sommarstuga med!

Per sa...

Alltså, staden har ju begränsningar, det har inte landsbygden

lisa sa...

eh, jo. det finns ingen god öl på landet.