fredag, november 23, 2007

snabb-bett-skena


Jag tror att jag kanske eventuellt skulle behöva en bettskena. Spänner käkarna inte så lite. Brukar drömma om att jag tuggar sönder mina tänder. Min tandläkare nämnde något om att det var på gränsen till att jag skulle behöva en. Sedan slipade han och höll på en massa, och nu ett halvår senare är jag nog mer defenitivt behov av en bettskena. Enligt min egen diagnosticering.

Förutom att jag absolut inte vill ha en, det verkar sjukt jobbigt att försöka sova med saker i munnen, vill jag inte heller betala för en. Jag har inte ett så seriöst behov, egentligen. Det är nog bara så att det behövs ibland.

Därför har jag kommit på en affärsidé: Bettskenor à la läsglasögon. Läsglasögon kan man köpa på vilken bensinmack som helst, och lite överallt, om man skulle känna ett behov. Det finns lite olika sorters, det är rätt så billigt, och, framförallt, man verkar kunna få bestämma helt själv om man behöver det eller inte. I alla fall om man har ett ganska litet och baraibland-behov av läsglasögon.

Så. Varför finns det inte bettskenor att köpa lite hipp som happ om man kanske bara behöver ibland? Jag kräver inte att det ska vara som med läsglasögon, att man ska kunna investera i en skena samtidigt som man betalar bensinen, men kanske om det kunde finnas på Apoteket? Eller i den välsorterade matvaruaffären vid tandborstarna? Kanske för sisådär femti spänn?

Eller. Ska jag ta ett boxartandskydd? Och böja till? Det blir ju onekligen tufft. Och billigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det du skriver! Behöver nog också en bettskena ibland! Men det är tydligen väldigt dyrt att prova ut en o.s.v. Skulle vara bra med en "snabb-bett-skena"!

lisa sa...

eller hur!?! jag tror vi är en riktigt bra affärsidé på spåren!

Stefan sa...

Hej Lisa och Sara jag har exakt samma problem som ni. Jag har dessutom ett patent på en sådan bettskena, nu saknas bara någon som vill börja sälja den(Apotek)