lördag, december 01, 2007

Bak

Sikta. Jag har denna förmiddag siktat över mjöl, vaniljsocker och kakao. Jag har dessutom kommit över min rädsla för recept där man inte får smacka i hela ögg, utan bara gulan (eller vitan, men det är ännu oprövat). Jag har nått oanande höjder i mitt hemmafruskap. Och ni som ska komma hit och dricka glögg imorgon får bedömma resultet.

Igår pratade jag med en f.d kollega i telefon. Han undrade om jag bakade något, nu när jag var arbetslös. Det var det jag ska att jag skulle göra, nämligen. Ägna vintern (ja, i säsongssammanhang är det vinter oktober-mars) åt att baka. Och det blev nästan ironiskt, när jag kunde räkna upp lussekatter och pepparkakor som veckans produktion. Hade han ringt idag hade jag kunnat lägga till chokladkakor och saffransbiscottisar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt ok produktion

lisa sa...

eller hur? Jag planerar att konkurrera ut bageriet på toppen!