tisdag, december 18, 2007

Inredningsreportagevision

Jag har en vision. Om ett inredningsreportage. Som utspelar sig i hem som snarare har en spricka i duralexglasen än i kristallen, där värmeljusstakarna snarare kommer från IKEA än Ittala. Där det som är det nyaste och finaste är något rejält masspoducerat. Där walkinclosett:en inte finns, men väl en garderob full av H&M. Med snygga blandningar av inte bara flång nytt. Som inte ryms i ett hus med uppfart av knastrande grus, utan i en lägenhet med trappor både upp och ner utanför ytterdörren.

Allt är väldigt uttänkt. Det fattas bara tre saker. Ett, kameran (men den kommer efter jul!!!), två, lägenheter (men det är inget större problem) och tre, en tidning jag kan sälja det hela dyrt till. Men just det nej, det var ju så idén uppstod. Det finns inga sådana tidningar.

4 kommentarer:

Helena sa...

Kanske är det just därför det kan funka? Då kan du sälja in det som något helt nytt - även om det kanske blir till ICA-kuriren snarare än ett glassigt inredningsmagasin... go for it!

Kamera efter jul, alltså? EOS 400d?

lisa sa...

ICA-kurriren? där sa du nå´t!

Japp, det blir EOSen efter jul, jag hoppas på mellandagsrea, även om jag tror att chansen är liten...

Helena sa...

Kul, kul med kamera! Kanske en fotoutflykt sen nån gång? Den kommer säkert snorbilligt snart, brukar bli så när jag köpt saker...

lisa sa...

Haha det låter bra :)
Defenitivt fotoutflykt!