söndag, januari 27, 2008

dags att hårdträna

Eftersom jag nu, en aning oväntat, ska börja jobba om cirka sex veckor, är det verklgien dags att börja träna. Precis en sådan spark i rumpan som jag behövde. Idag inhandlades det träningskort. Friskis&Svettis känns inte så basic och folkligt längre precis, när de tar 1400 spänn för ett halvårs träning, och då "bara" gympa. Men det ligger nära, tränarna är bra och det finns många olika träningsvarianter att välja mellan.

Nu blir det hårdträning. Om sex veckor ska ett medelpass klaras av utan att jag går udner av träningsvärk, musklarna ska synas bättre än de gör nu, och jag ska hålla för ett halvårs slit. Minst.

6 kommentarer:

johanna sa...

Den lokalen nära dig är mkt bra, stor o gott om plats. bättre än den i stan där man står på varann o nästan hukar för taket känns så lågt.
heja heja med träningen!

lisa sa...

Ja, den i stan är ingen hit. luktar illa och massa pelare ivägen överallt!

Ska du träna i vår och i så fall var?

Anonym sa...

jag borde träna i vår ja, men var vet jag inte. det finns en Friskis nära mig, turion typ vid olskroken, men det är lite meckigt att ta sig dit. jag får se.

lisa sa...

Ja just det ja, det är det friskiset som ligger så himla avigt... Men det kanske finns något närmare ditt jobb?

Anonym sa...

jag vet ju inte var jag ska jobba än :o)
men förhoppningsvis inne i stan som förr. annars skriker jag.

lisa sa...

jaha, ja då är det inte lätt att veta var man ska träna...