onsdag, januari 09, 2008

EFIT

Det var inte bara tisdag och tisdagstema igår, det var ett foto i timmen också! Jag var lite halvinspirerad, men så här blev det:

8:30 jag vaknade och det var mörkt ute. Lika bra att gå coh lägga sig en stund till och läsa bok.

9:30 frukost med tidningsläsning (nej, det är inte läsk, det är c-vitamin+järnbrustablett)

10:30 Hurra diksbänken går att se igen! Den var tidigare begravd under disk. När ska det uppfinnas en diskmaskin som plockar i och ur sig själv?

11:30 Jag byter objektiv innan jag ger mig iväg till Fina Parken. Av åker mitt gamla 28-80, som har lite väl mycket tele för de fotona jag tänkt ta (som jag aldrig tog, för jag fikade istället), på åker det medföljande objektivet. ALltid lite nervöst att byta, och jag ser på bidlerna att objektiven är skrämmande dammiga. Inte en bra idé att förvara dem på vardagsrumsbordet tillsammans med diverse dammande garnprojekt!

12:30 Hög tid att gå, för att åka till Konstmuséet och Hasselblands. Idag är det i alla fall inte stängt!

13:30 fika i det aningens mörka, men rätt så fina konstmuseifiket.

14:30 På Konstmuséet får man inte fotografera. Men det är mycket man inte får här i världen. Smygfotar man är det dock inte lätt att få till ett bra ljus. Man kan ju inte använda blixt när det vimlar av securitasvakter...

15:30. Nej, ingen blixt alltså. Men ett skidkonstverk, där jag känner igen flera av skidorna från utsikten då man med hjärtat i halsgorpen skulle åka lift.

16:30 promenad hem och jag konstaterade att två dagars långpromenerande i gummistövlar inte är så bra för fötterna.

17:30 Jag handlade på skabbhemköp på vägen hem. Packar upp och lagar mat.

18:30 Maten, wookat med kokosmjölk och grön currypastasås, som blev alldeles för stark för min smak, är ändå uppäten.

19:30 jag virkar vidare på evighetsfilten, som nu börjar närma sig slutet.

20:30 kollar på koloniområdet Iris, som jag egentligen har svårt för, men inte kan låta bli att se då det trots allt handlar om kolonilotter.

21:30 vikrar lite till, och lägger ut filten för att fundera över designen. Jag är inte alls bra på att beräkna garnåtgång, men snart, snart är filten klar. Sedan är det kvart över läggdags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajaj för blåsan!
Det är mycket man inte får ja.. *s*

Kul se EFIT.

lisa sa...

Den gör inte lika ont som den ser ut att göra, som tur är...