lördag, januari 19, 2008

Ett Foto I Timmen


9:00 Jag har vaknat från och till sedan sju, eftersom det verkligen viner runt knuten i vårat hus när det är storm ute.


10:00 Jag upptäcker att tidnignen kommit. Blir mycket imponerad av tidningsbudet!


11:00 Lång frukost.


12:00 Vi håller på att boka hotell i Edinburgh. Svårt att veta var man ska bo, svårt att välja!


13:00 Hotellletandet fortsätter. Ett evighetsjobb, och jag längtar ut i solen.


14:00 Gröt till lunch. Inte så piffigt, men det kan det vara värt när lördagsgodiset väntar.


15:00 Lördagsgodis = Real Ale på Bishops Arms Avenyn. En porter kryddad med koriander. Lite skum, men helt ok.


16:00 Ännu en öl, och Salt&Vinägerchips! Jag drack en Newcastle Brown Ale, som kändes rätt trist. Men nu är den kryssad i alla fall.


17:00 Chapmans Torg. På väg hem.


18:00 Jag läser lite i bästaste boken, men kan erkänna att jag somnade en liten stund. Helg-lyx att sova på dagen!


19:00 Middag. Pasta med bacon+spenat+squash+lagalätt-sås. Gott, framförallt godare än vad det ser ut som.


20:00 Vi tittar på The Office, julfestavsnitten. Roliga men nästan lite för miserabla. Men med fint slut!


21:00 Jag virkar lite på benvärmare nummer två.


22:00 Vi tittar på film, Irene Huss Tatuerad Torso, som var så där, och dricker öl och kaffe och äter kladdkaka med glass.


23:00 Filmen är precis slut och det är dags att lägga in dagens bilder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Inne och kikar på din dag. Fina bilder. Maten ser smaskig ut. :P

lisa sa...

Det var den!