fredag, februari 29, 2008

Hemma igen

Edinburgh var precis hur bra som helst!
Jag tror jag gillar Edinburgh mer än Glasgow, i alla fall som stad att turista i.

Vi har druckit en hel massa god öl. Ätit saltochvinägerchips varenda dag. Fascinerats över hur otroligt lättklädda skottar är. Nästan blåst bort. Besökt två destillerier. Druckit god whisky. Mölat diverse friterad mat, och kommit fram till att vi nog utveklat ett nytt organ, fritösen, av att äta så mycket friterat. Inte ens korv och potatismos serverades utan friterade tillbehör, för de låg i ett slags friterat pajskal...

En mer utförlig rapport kommer när jag funderat ut hur jag ska få över de 500 bilderna på datorn som är fullsmockad som det är. Men jag lovar, ni ska inte behöva se alla.

5 kommentarer:

Helena sa...

Välkomna hem! Ser fram emot bilder!

Anonym sa...

Ja klassiskt småborgerligt turistande är såklart bättre i Edinburgh än Glasgow, eftersom det är Skottlands militära centrum, men annars...nej.

SixesAndSevens sa...

jag vill se alla 500!!

lisa sa...

De flesta bilderna, som visade sig vara 700, är övertankade. Så det kommer en del.

Davidhino, snicksnack!

Jonte sa...

Klassiskt småborgerligt öl och whiskyturistande är snäppet bättre i Edinburgh. Proletärt fotbolls och Irlandsturistande är bäst i Glasgow ;)