fredag, februari 15, 2008

Nördpoäng

I morse/förmiddags köade jag utanför Systembolaget. Kom dit kvart i tio, då var det redan en hel massa i kö framför. Fascinerande. Turligt nog var de flesta ute efter en belgare, men jag, som har lite bättre smak än så (eller ska ajg vara ärlig, var utskickad av min kära make), ville ha en Roughe XS Imperial Pale Ale och en Left Hands Warrior IPA. Den belgiska ölen ransonerades, men inte de jag ville ha. De verkar fortfarande finnas kvar, om man får tro saldot på Systemets hemsida, så spring och köp!
Jag var den enda tjejen som köade, vad jag såg. Är jag den enda ölnördiga, daglediga tjejen i Göteborg, eller hade de andra skrickat dig någon åt dem?

4 kommentarer:

Anonym sa...

njut av att vara den enda ölcoola tjejen i stan - det är coolt

Tryck en T-shirt också :D

lisa sa...

Öl byggde denna vackra tjejkropp?

Anonym sa...

strongt jobbat! köpte du inte proletären utanför ocså!?

lisa sa...

Inte en prollenförsäljare så långt ögat nådde!
Däremot köpte jag tulpaner utanför Jaegerdorffs-butiken av en mer än lovligt stissig försäljare. Men det var en annan dag.