torsdag, februari 07, 2008

Smuts


Åhnej. Jag har fått fläckar som inte går bort på finaste snyggkjolen. En tandkrämsfläck upptäckte jag direkt, två andra, som kan vara tandkräm även om jag genom någons lags tankefel försökte beskylla min man för att ha spillt whisky på kjolen när den hängde på tork, som jag inte såg förrän jag skulle hänga in kjolen. En 60graderstvätt senare är alla tre fläckarna kvar. Whisky eller tandkräm. Hur ska det nu gå med kjolprojeketet? Nu är alla mina bra kjolar som återstår för små i midjan. Nästa gång jag köper kjol kanske jag har lärt mig att jag faktiskt inte alls kan ha x-small, även om det är en FilippaK som superreas för tvåhundra. Tills dess kan jag bara trösta mig med bilden, som togs innan fläckarna kom dit.

7 kommentarer:

Anonym sa...

du får kolla upp lite husmors tips på nätet mot fläckar. eller använda nåt läskigt reklamfläckborttagningsmedel.

lisa sa...

ja, det är nog lika bra att testa, även om det inte blir bra så är den ju redan förstörd, och det kan ju bli bra. Ska bara sluta sura först.

Anonym sa...

Tandkrämsfläckar har jag på de flesta kläder - eftersom jag aldrig lär mig att klä mig efter att jag borstat tänderna...

lisa sa...

i går tränade jag med tandrkämsfläckar på byxorna, för andra gången...

johanna sa...

måste man få tandkrämsfläckar för att man klär på sig före? bättre att hålla munnen stängd eller borsta böjd över handfatet? :o)

lisa sa...

att borsta tänderna är det tråkigaste jag vet, därför går jag oftast omkring, och ibland även pratar, samtidigt. Så jag får nog skylla mig själv lite :)

Helena sa...

Du kanske kan hitta några snygga tygmärken eller tygbitar att sätta över fläckarna?