onsdag, februari 13, 2008

städat

I väntan på finväder tvättade jag vardagsrumsfönstrena. På fusksätt med ett slags fönstertvättvåtservetter. Precis hur bra som helst. Det blir kanske inte perfekt, men skulle man tvätta fönstrena här och alltid ha dem rena skulle man få tvätta dem väldigt ofta. Därför fusktvättar jag.

Jag är ju omåttligt förtjust i diverse böcker om städning och husmorstips. Skulle kunna tro att jag samlar. Men nyss hittade jag den här sidan, och den fick mig att bli tyst. Ett helt forum om städning. Folk som skriver listor på vilka rengöringsmedel de har hemma. Och jag som trodde att familjeliv och sjalbarn var de forum som drog till sig flest aningen konstiga människor. (nej, jag läser inte familjeliv eller sjalbarn själv, det är ju inte precis aktuellt, men jag har mina källor). Nu ska jag läsa tråden om städning på insdan. Om jag från och med nu verkar lite konstig, vet ni varför.

Shit, hjälp. De ger verkligen Bree-vibbar. Ett smakrpov, från tråden "hur ser det ut under erna diskbänk:

Det här är så härligt sjukt, att vi fotar diskbänksskåpet och visar upp! Mera!

Tråden om hur man kan förvara sina soppåsar är fem sidor lång, inklusive en bildillustrerad instruktion på hur man bäst viker sina ica-kassar till en liten triangel. Fint.

6 kommentarer:

Helena sa...

Du är duktig! Våtservetter låter ju superbra, är det nån särskild fönstersort eller? Var hittar man såna?

Jonte sa...

Du får akta dig för den där städsekten!

johanna sa...

hahahaha! Hur man viker sina Ica-kassar till en triangel?? det låter farligt nära min farsa som slätar till dom och lägga dom efter storleksordning i en låda.
vissa gener vill man inte ärva!
jag gör en knut av mina o knör ner dom i en sån där påse/toarullshållare i plast från Ikea. nu vet ni det!

lisa sa...

Det är en specialfänstersort som heter Jif. Jag hittade mina på ICA.

Städsekten har nog dessvärre redan mig i sitt grepp, jag planerar att ägna morgondagen åt att laminera städkomihåglistor.

Att bara knyta påsarna duger INTE! Det blir avdrag på pedantkontot!

johanna sa...

nä nu får det vara nog!
att knyta är bättre än att bara knöla ihop skiten under diskbänken.
jag ska ta ett foto och visa dig! :o)

lisa sa...

Hahaha! Ser fram emot bildbevis!