fredag, mars 07, 2008

Bokutmaning


Aha, Helena har letat reda på en utmaning, och jag är med. Det blir lite.. speciellt.

Uppgiften lyder:
1. Ryck närmaste bok i din omgivning
2. Öppna sidan 23 i boken
3. Leta upp femte meningen på den sidan
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner
5. Lägg gärna till bokens titel och författare


Meningen är: Färg: mörkt

Det är nämligen min ölrecensionbok som ligger närmast. Så författaren är jag, och titeln? Tja, öldagbok kanske. Ölen på sidan 23 är Samuel Adams Cream Stout, som jag drack för första gången på Haket, från flaska. Den smakade kaffe, grädde och choklad, och får ett av de högsta betygen i boken, 8.5 av 10. Boken är inte så diskret, och ganska tjock, så jag ångrar lite att jag valde den, skulle tagit någon mindre, men nu måste jag ändå skriva ut den. Tror jag har 150 sorter testade i den. Och två tredjedelar kvarav sidorna. Mycket öl blir det.

1 kommentar:

Helena sa...

Haha, fin bok. :)