söndag, mars 09, 2008

redo?



Arbetsbyxorna är uppsydda. Brödet är bakat, matlådan lagad. HellyHansen och jackan tvättade. Skorna insmorda. Knogen omplåstrad. Arbetsförmedlingen ringd. (Konstigt nog blir de alltid väldigt förvånade när man ringer och säger att man fått jobb, som om det aldrig händer). Och jo, organiserad som jag är, alternativt nervöst lagd, har jag även skrivit en lista på allt jag ska ha med mig.

Jo. Jag är nog redo att börja jobba imorgon. Nu är det bara att gå och lägga sig.

4 kommentarer:

Fundera grönt sa...

Åhh hälsa fina parken & de som minns mig ... (om du kommer ihåg och får tillfälle!)

johanna sa...

ja lycka till för fan.
nu när jag jobbar i krokarna får jag komma o hälsa på. det var hundra år sen jag var där.
saknar mina gubbs i skogen :o)

Helena sa...

Lycka till!

lisa sa...

Jag ska hälsa. Och kom och hälsa på!