torsdag, juni 12, 2008

moppo

Jag och mopeder går inte ihop. Därför brukar jag undvika mopederna på jobbet, trots att det var en av dem som jag lärde mig köra på och som reducerade min maskinskräck. Men de senaste dagarna har innefattat en hel del mopedkörning. Det resulterade igår i att jag först tappade en borste från flaket för att sedan köra på den, utan att den gick sönder(!). Givetvis hävdade jag att det var ett inövat partytrick. Idag körde jag med handbromsen i. Två gånger. Det var lite svårare att bortförklara. Speciellt när det sitter en skylt på styret, där det står en lite påminnelse; Handbromsen?

4 kommentarer:

johanna sa...

men hur tar du dig runt om du inte har nåt fordon? det är ju döden att lalla runt på det stället utan.

nu har jag en ful liten elbil att åka runt med men på förra jobbet hade jag en stor Wille-traktor. jag vill ha en traktor igen...

lisa sa...

så länge jag inte får en wille så tänker jag inte ha något fordon. Och förresten så är jag på så begränsad yta att jag inte behöver maskin. Men ibland saknar jag att köra runt i monstertraktor!!!

johanna sa...

det är väl med nöd o näppe man kan kalla Wille för monsterttraktor :o) men alla traktorer är bra traktorer!

lisa sa...

Haha det beror på modell och beteende om det är en monstertraktor :)