onsdag, oktober 01, 2008

Deg-tips mottages tacksamt

Jag funderar på att sätta en surdeg. Tycker att det verkar vara lite spännande. Och så blir det, i alla fall när andra gör det, supergott bröd. Men jag är också lite skraj. Tänk om den väller ut och fyller hela köket? Om det blir någonslags kemisk reaktion så en illaluktande gas sprider sig i huset? Eller om allt blir misslyckat och jag lagt ner en veckas arbete och det ändå bara blir äckligt? Eller smuligt? Eller torrt?

Därför är det nu fritt fram att klämma ur er era bästa surdegstips!

4 kommentarer:

litet hus sa...

här hittar du allt du behöver veta: http://paindemartin.blogspot.com/

lisa sa...

Tack! Precis den bloggen som jag visste fanns men inte kunde komma på adressen till!

litet hus sa...

jag provsmakar gärna dina experiment!

lisa sa...

Om det blir något så lovar jag att det blir provsmakning!