onsdag, november 26, 2008

Ommöblerat

Före:


Efter:

Vår lägenhet är i det närmaste oomöbleringsbar, jag har gnällt om det förut och jag kommer gnälla om det igen. Om man har fler möbler än en stol, ett bord och en byrå, så är det kört. Lägenheten är på 53 kvadrat. Vardagsrummet är visserligen det största rummet, men det är inte stort. Ochdär ska rymmas:
tre höga billybokhyllor, en mellanhög, en smal. En tv-bänk. Ett soffbord. En soffa. En fåtölj. Ett datorbord, en datorstol, en tv-spelsstol. En stickkorg. En back vintlskivor. Ett litet, litet bord med en växt på. Två rätt så stora golvhögtalare. Ganska långt ifrån idealet med en stol och ett bord med andra ord. Och otroligt svårt att möblera på mer än ett sätt.

Att möblera om är dock en av mina favoritsysselsättnignar, så efter fyra år i den här lägenheten har jag ett visst behov. På de här fyra åren har jag vridit köksbordet, ställt en sekretär i hallen och flyttat på datorbordet en gång. Ni kan ju tänka er att det uppdämda behovet var på väg att explodera. Dessutom så stod datorn vid fönstret, vilket i och för sig var trevligt för att man kunde titta ut, men inte ett dugg bra för att det drar som en liten orkan från det fönstret.
Så jag flyttade datorbordet, den halvlåga billysen med stereon på, och högtalarna.

Och det blev inte ett dugg bra, ser inte klokt ut. Men nu måste jag ha det så här ett tag i alla fall, bara för att.

Inga kommentarer: