fredag, december 05, 2008

Ont i ösen

I kväll ska jag på julbord. Och, som den ouppfostrade slyngel jag är, som minsann inte har varit med om mycket, så har jag aldrig varit på julbord förut. Det kan ju även bero på att jag dels har varit vegetarian under några presumtiva julbordsätarår, dels att jag är allergisk mot sisådär 75% av maten som serveras.

Och jag är rätt så nervös. Jag hatar verkligen sociala sammanhang där man förväntas bete sig på ett sätt som jag inte riktigt vet hur. Det får mig bara att känna mig ohyfsad och grov, hur mycket klänning jag än har på mig.

Men jag får bita ihop. Det är ju en social grej. (Hade det varit bara för ätandet hade jag säkerligen kunnat krångla mig ur det). Och så har jag hört rykten om överdådiga efterrättsbord. När alla andra svullat sill så det rinner ur öronen på dem, sitter jag där redo för pralinerna!

2 kommentarer:

johanna sa...

ja du gör rätt! det handlar om att prioritera! det är många som inte fattat detta ännu, men du ligger i framkant och lägger tassarna på det bästa innan dom glöckdruckna sillsvinen vaknat till liv!

oj vilket eldigt tal det blev av det hela.
Hoppas du får skoj!

lisa sa...

Hahaha!

Ja, jag siktade bra på pralinerna! Och det gottiga köttet så klart. Och det var trevligt.