fredag, januari 09, 2009

Vuxenpoängsammanställning

Det har pratats om vuxenpoäng i lite olika sammanhang de senaste dagarna. Jag har till exempel jämfört mig med brorsnor, och det blev för första gången på länge någorlunda jämt. Han har ju både jobb och studier, till exempel.

Det kändes som att det var dags att göra en lite summering av min vuxenhet.

+ Vuxenpoäng
Bostadsrättsinnehavare
Bostadsrättssekreterare
Dagstidningsprenumeration
Betalar TV-licens
Gift
Olycksfallsförsäkring

- Vuxenpoäng
Arbetslös
Barnlös
Trasiga möbler
Läser inte klassiker
Kan inte stava
Slarver
Pensionssparar inte
Inget körkort

Jaha, det var det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... Vilken kul lista! Credit till dig för den!

lisa sa...

tack tack.

Per sa...

Fast vuxna läser väl inte klassiker. De läser ju nya böcker, helst med författare som de följt i minst 20 år. Det gäller mina föräldrar och andra vuxna jag känner.

lisa sa...

Men det känns inte så vuxet att vägra läsa klassiker...

lisa sa...

De vuxna kanske redan har läst alla klassiker.

Per sa...

Innan de blev vuxna, ja:)