onsdag, augusti 26, 2009

Sytt



Det är skolstart för somliga, 80-årsdag för andra. Och alla får de finfina saker sydda av mig. Det är nästan så att jag vill ha kvar dem själv, så snygga som de blev. Turligt nog har jag kvar tygen till kassen, där får det bli en kopia till mig.

Jag vill också börja skola. Övermannas av bänkpapperssug, kollegieblockshamstringslust och pennvässningsbegär så här års. Det blir dock ingen skola för mig inom den närmaste framtiden. Jobbet är för roligt, studier skulle inte ge bättre jobb eller bättre betalt, och CSN-räkningarna svider redan för mycket varje månad.

3 kommentarer:

catarina sa...

Tjusigt, men lite fräckt av dig att sno mina vardagsrumsgardiner för att sy en väska ;)

Jo sa...

Snajsigt!
Jag lir likadan såhär års. Fingrar längtansfullt på oskrivna blad i anteckningsblock och pillar på fina pennor. Nästan så jag vill börja scrappa bara för att få en anledning att köpa massa sådant grejs!

lisa sa...

Catarina, jag tänkte att du inte skulle märka något.
Jo, skönt att höra att man inte är ensam!