tisdag, september 15, 2009

Svinskräck

Jag var på vårdcentralen idag. Tyckte att en månads jobbig förkylning fick vara nog. Vid inskrivningen blev sköterskan lite blek om nosen, och sa
Det står här att du ska vänta i ett annat rum., och förde in mig i ett astråkigt undersäkningsrum istället för det vanliga väntrummet. Jag som spetsat in mig på inredningstidningsläsning i Grythyttanstolar (hur fan har primärvården råd med den inredningen!?!). Sedan blev jag räddad av en tysk, läkare Jürgen, som tyckte att det var klart att det inte var svininfluensa, för den varar ju inte i en månad, och varför hade de satt mig där?
Jag såg dock att sköterskan höll andan när jag gick därifrån...

För övrigt så har jag bihåleinflammation, och det var inte så kul att spendera 420 spänn på mediciner när man just varit på en inte så billig semester. Och så en karens dag eller två på det. Börjar bli väldigt mycket dags för den där feta trissvinsten nu.

Inga kommentarer: