måndag, oktober 05, 2009

gräva gräva gärva

Jag brukar inte jobba så här års. Säsongen brukar vara slut. I år har jag tre veckor extra. Känns lyxigt. Att gräva upp det man har planterat, det man har sått. Och sätta nya. Mycket grävande blir det, och jag känner att spikmattan kommer att bli ännu mer väl använd. Den gör underverk för filén. Men i natt, när jag inte kunde sova, var den inte till någon större hjälp. Jag lyckades nämligen riva upp armbågen på piggarna, och låg sedan klarvaken och funderade på om det börjat blöda eller inte. Det är ju så man vet om det gör inte eller om man bara är mesig. Om det kommer blod.

Imorse var det för mörkt, men Jonte kunde rapportera att jo, det hade gjort ont.

3 kommentarer:

Brorsnor sa...

hahaha! det är fan hårt att sova på en spikmatta :D

fingerspitz sa...

men om du ska jobba så där mycket när ska vi då hyra in dig för trädklipp...

lisa sa...

Ja, det kan man undra... men oktober är lång, en extra lång månad hoppas jag.