söndag, november 08, 2009

Lådgrönt


Vi bor återigen högst upp på ett berg. Ännu högre än vårt förra. Och vi har fortfarande varken bil eller körkort. Och man kan inte odla allt själv, speciellt inte som vi inte kommer att få ha kvar kolonin längre än nästa sommar också.

Däremot har vi numera ett portlås som möjliggör hemleverans av frukt och grönt. Men vad svårt det är att jämföra! Årstiderna, Ekolådan, Mossagården eller något helt annat? Alla är ekologiska, ganska dyra men det verkar det vara värt, och man kan beställa extra produkter som till exempel mjöl, vilket onekligen skulle vara skönt att slippa släpa hem själv.

Någon som kan rekommendera det ena eller det andra?

(squashen på bilden har ingenting med företagen i texten att göra, den har jag odlat själv)

6 kommentarer:

Helena sa...

Hej Lisa,
Jag kan rekommendera Årstiderna! Från dem kan man beställa både grönt, frukt, fisk, kött och lite allt möjligt. Det är skönt att få det ända hem till dörren plus att man får lättlagade recept som passar lådans innehåll. Jag har varit nöjd med deras råvaror - och det känns bra att man kan har 7 dagars kvalitetsgaranti om man skulle vara missnöjd med något. Du kan enkelt testa en låda, man binder inte upp sig på någon fast prenumeration. Spana in www.arstiderna.com

Anders S sa...

http://www.hedenborgs.se

lisa sa...

Jag kunde inte hålla mig och invänta råd, så jag beställde en låda från ekolådan. De verkade ha bäst tilläggsvaror. Men kampen är på intet sätt avgjord, det är bara en testlåda.

Hedenborgs verkar inte vilja leverera till dörren, bara till upphämtningsplats, och då kommer man inte ifrån släpdilemamt...

Tack för tipsen!

Anders S. sa...

När vi handlade från Hedenborgs levererades lådorna under trappan i uppgången, hm tråkigt med försämrad service,annars var dom bra.

lisa sa...

Jag kanske missförstod dem på hemsidan.

Kristina sa...

Själv kan jag rekommendera Mossagården. Även där kan man välja att beställa varje vecka eller prenumerera. Råvarorna har bra kvalité, någon enstaka gång har vi fått någon ledsen grönsak, men efter klagomål blivit kompenserade med exempelvis äpplemust. De har andra varor också som man kan få hemlevererade de med, t ex pasta, mjöl osv. Kolla in www.mossagarden.se.