måndag, februari 01, 2010

London

London var riktigt, riktigt bra!
Här bodde vi. Eller i alla fall i närheten.
Vi avverkade en del av de största sevärdheterna, men de kvarteren är ju ärligt talat mest omysiga.


En dag var det så här ruggigt.
En av alla mysiga pubar.
Fullers London Porter på Cask, hittades tillslut, efter att vi nästan gett upp hoppet. Jag var bara lite avundsjuk.
Borough Market. en mat- och dryckmarknad med allt från nydödade kaniner till världens godaste vegoburgare. Här fanns all mat och dryck man kan tänka sig, både att inta på plats och att köpa med sig hem. Kan verkligen rekommenderas! Öppet torsdag till lördag.
Ölshoppen på Borough Market. Stort utbud, men varför hade de Stockholms Festivalöl? Nästan pinsamt...
Tate. Snygg byggnad, men väl inne var det nästan... för mycket. Vi gick runt en snabb sväng, och kollade in några klassiker, men egentligen ska man nog lägga en heldag och vara riktigt intresserad för att det ska vara bra.

(Fler inlägg om Londonresan kommer då jag sorterat bilder och intryck i huvudet).

5 kommentarer:

Helena sa...

Åh! London! Vilken nostalgivåg som sköljde över mig nu...

lisa sa...

ja, du har väl hängt där en del?

Helena sa...

Japp, har jobbat på café där i några månader + haft kompisar som bodde där betydligt längre än jag gjorde. Ett tag åkte jag och hälsade på ganska ofta. Jag gillar London! Det är så... London! :) En särskild stämning. Och alldeles för mycket folk, det är väl nackdelen...

Johan sa...

Var hittade ni london porter på cask?
Ska dit i mars

lisa sa...

Hmmmm... ska kolla upp det. Men den tillverkades tydligen senast i november, så det är ytterst tveksamt om det finns någon kvar i mars. Ett separat pub-rekommendationsinlägg kommer!