fredag, maj 21, 2010

Ledighet

Från och med i går är jag alltså ledig. Approved by Försäkringskassan. Än så länge har jag lite svårt att varva ner, ser mest en massa saker som behöver göras här hemma, och igår fick jag lite dåligt samvete när jag inte gick och lade mig klockan nio. Har man väl lyckats få havandeskapspenning, då jäklar måste man vila hela tiden, liksom. Men jag sover ordentligt med middag, och har redan läst ut en bok. (Jonas Gardells Jenny, den är ju inte så jättetjock, och jag tror jag läst den förut, men ändå).

3 kommentarer:

Thepas sa...

Yey! Njut nu av den här tiden (så gott det går). Jag såg fram emot några veckors semester när jag gick hem innan Theo föddes. 20 mars var sista dagen på jobbet. 29 mars kom han ut. Och då hade vattnet gått tre dagar tidigare. Så sex dagar fick jag vila och boa in mig. Men det var bra ändå.

lisa sa...

Jag har ju en månads marginal till BF, men man vet ju aldrig, likabra att njuta järnet varje dag!

Helena sa...

Låter bra det. Hoppas du kan varva ner, slappna av och njuta!