torsdag, augusti 12, 2010

Loppistips

Idag, dagen efter den ordinarie stora loppisdagen onsdag, var jag, Mamma och Max på en nyöppnad loppis. Och den kan jag verkligen rekommendera! De verkar inte finnas på nätet, annat än som ett tips på bloggen Loppis Skattkammaren, men hur som helst, de finns på Hagåkersgatan 24 B i Mölndal, och har öppet torsdagar 16 - 19.
Men vad har de att sälja? Jag skulle säga väl utvalda grejjer frn 1940 - 1990, på ett ungefär. Det är hela, rena och snygga grejjer, en hel del 50-talsporslin, snygg plast och tjusiga klänningar. Och priserna? Det är ju inte som vilken sunkloppis som helst, men inte riktigt stockholmspriser heller. Perfekt om man vill köpa en present, till exempel, vilket jag gjorde, men vad det var, det får Östfronten se om ett par dagar! Jag shoppade även en present till mig själv, en läderhandväska som jag varit på jakt efter ett tag. Mamma köpte snygga orreforsgrogglas i turkos och lila, och Max, han satt mest i BabyBjörnen (som det var premiäranvänding av) och sov.

6 kommentarer:

Jo sa...

:) Det är andra gången idag som jag får just det loppistipset, så den måste ju vara bra! :D

litet hus sa...

Då ses vi där nästa torsdag!

(Idag fick jag den ultimata stammis-treatmenten på min närmsta-loppis: följa med in i det låsta förrådet! Och löfte om hemleverans. Går på moln)

lisa sa...

Jag tyckte det var toppen, ses där nästa torsdag!

Anonym sa...

http://loppisskattkammaren.blogspot.com/2010/08/lasartips.html

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Kul att du hittat dit, jag upptäckte den förra veckan och har redan fyndat coola örhängen, en underbar ring och en fräck shaker där. Och visst är de trevliga de som har den?

lisa sa...

Mycket trevliga!