söndag, december 18, 2005

Eriksbergshallen - en del av Helvettesön

För några veckor sedan var jag på konsert. Av någon underlig anledning, förmodligen för att arrangörerna kom på att det fanns ännu fler fjortisar att blåsa på sisådär 200 spänn, flyttades konserten från Trädgår´n till... Eriksbergshallen! Det var ungeför det sämsta arrangemang jag varit på, allt var skitkasst förutom banden. Eriksbergshallen är en urusel konsertlokal, ljuden var skit, det var 40 minuters kö i garderoben och galgarna verkade ha tagit slut för länge sedan, öl såldes bara i en liten fårfålla avgränsad med kravallstaket. Kön utanför var jätte-lång och folk var aldeles för unga och aldeles för fulla. Världens näst mest läskiga taxichaffis körde oss där ifrån. Och så vidare. En del av detta kanske man hade kunnat vänta sig, bandens tänkta målgrupp kanske inte riktigt stämmer in på mig, så det var inte så konstigt att jag kände mig gammal och fjortonåringarna kräktes i kapp bakom knuten. En del av detta kan kanske förklarars med att Eriksbergshallen ligger på helvettesön. Men vad som helt övergår mitt förstånd, är varför det ska bli fler konserter på detta vidriga ställe. Nu ska minsann Tåström spela där ute också. Och jag är väldigt glad och tacksam att jag inte vill gå på den konserten. Låt hisingianerna gå dit, men sluta genast upp med trenden att anordna konserter med band så bra att vi på fastlandet vill se dem, i denna hemska hall!
Låt firmafesterna hålla till i Eriksbergshallen, låt Charlotte Perelli showa och Harald Treutiger skoja inför 300 fulla kommunalanställda, men låt för sjutton bli att ordna konserter som jag vill gå på i Eriksbergshallen!

Inga kommentarer: