måndag, december 19, 2005

felsjungning


Idag, precis när jag trodde att jag skulle vara fast på helvettesön för evigt, trots att det bara var sisådär fem centimeter snö kom inte bussen, fick jag höra något lite roligt. Det var en unge som skuttade omkring på Eketrägatan och skrålade:
"Staffan var en tallegren"... Mmmm, det är inte så lätt. Som min ömma moder, som trodde att texten var: "My baby throw up in a brand new Caddilac". Inte heller helt rätt, men mycket bättre. Inte för att jag är så där värst mycket bättre själv, så jag på box-träningen hörde Kent låten "När barnen ser på" ("En nanosekund" sjunger dom egentligen, men dom sjunger fel, det vet ju jag).
Jag saknar Morgonpassets "höra fel på låttexter-tema". Det förgyllde varje morgon en hel sommar. Eller så var det för att det var just sommar och inte två plus och slask som isar genom märg och ben, som varje morgon var förgylld. Vad vet jag?

Inga kommentarer: