onsdag, december 21, 2005

idag tänkte jag klaga lite på julklappshetsen

Idag berättade min kollega att han hört på radion att barn får julklappar för i genomsnitt 4000 kronor per person. Alltså ursäkta, men det är hur mycket som helst. En genomsnittslön är på strax över 20000 i månaden, alltså sisådär 13000 efter skatt. Kollegan i fråga har fyra barn. "Tyvärr ungar, men det blir ingen mat den här månaden, för jag måste köpa julklappar... "
Tur att man får presentkort på skinka på jobbet, säger jag bara. Och jag blir återigen ganska så säker på att om jag skulle skaffa barn, skulle de bli söndermobbade för att de inte fick lika mcyket som de andra barnen. Bäst att vinna på lotto med andra ord. För inte har väl barn vett att bli glada för hemmapysslade presenter?
Nu måste jag gå och byta julklappar. Hemmapysslade julklappar minsann. Tur att jag bara känner vuxna.

1 kommentar:

lisa sa...

vaddå, ahr du inte lagt ut minst 4000?
hemmapyssel säger ajg bara, hemmapyssel!