torsdag, december 08, 2005

minor!!!

På väg till jobbet imorse, efter en välförtjänt sovmorgon, så kom inte bussen. Först var det bara jag som väntade, men det blev fler och fler. En rådig kvinna gjorde det vi alla hoppades på, och ringde Västtrafik. Där sa dom att polisen hade hittat en mina, och därför spärrat av Älvsborgsbron. Detta ville varken kvinnan som ringde eller vi som hörde hennes redogörelser riktigt tro på. Vi resonerade oss fram till att hon nog hört fel. Jag tyckte det var lite komiskt. Minor hittas ju inte precis varje dag. Till slut kom bussen. På väg till jobbet hann jag tänka ut en hel hög dåliga skämt om att det nog var Hisingens Befrielse Front som planerat att spränga bort Hisingen från det ritiga Götet, men att de tyvörr hade blivit upptäckta innan dådet var utfört. När jag kom till jobbet och smygkollade lite på datorn, upptöckte jag dock att det var sant, det var en mina. Ibland är verkligheten nästan lika spännande som min fantasi. Men det är inte ofta.

3 kommentarer:

mikebike sa...

haha hisingens befrielsefront. jag välkomnar dem. kan tänka mig att sponsra.

såg att du bor i majorna och gråberget. du verkar husera skrämmande nära mitt hem. kanske är vi grannar;) skicka ett mail vettja! hittar ingen mailadress till dig.

Anonym sa...

...så var det hissinges bf som placerat ut minan. Eller fick man aldrig veta det..

...eller du, var det den där minan i vattnet från andra världskriget?'
jag fick licksom för mig att minan låg mitt på bron, haha!

lisa sa...

man kan aldrig så noga veta med Hisingens BF...