fredag, januari 20, 2006

det fina med att vara småsjuk

är att man får vara hemma från jobbet (trots lite extra ont i magen just därför)
att man får titta på tv på dagen
att man får köpa smågodis
att någon annan lagar middag
att man får sitta framför datorn ganska mycket
att man får få mer ont i huvudet av att läsa det man borde, men det går utmäskt att läsa det man gillar
att man får ha på sig sunkiga kläder
att man kan gå och handla när det inte är rusningstrafik i affären (där upptäckte jag dock att det verkar vara rusningstrafik jämt. När man tror det är tomt är affären full av pensionärer ochb fyllgubbar. Eller var det pensionärerna som luktade fyllgubbe?)
att man får känna sig lite lite som en prinsessa!

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Du har just beskrivit min dag. Och jag som inte ens är småsjuk, nu fick jag ännu sämre samvete för att jag (nästan) inte gjort något vettigt.

lisa sa...

mutter mutter orättvist!
kan erkänna att senaste sjuk-frånvaron gjorde mig välidgt sugen på arbetslöshet. Speciellt som min sambo också var hemma. Lyx!