torsdag, januari 12, 2006

orättivst!

Åh fy fan vad jag är arg. Så har var det:
Jag var på väg hem från träningen. Hade äntligen fått med mig cyklen hem från jobbet, tyckte inte att den skulle få stå där hela tiden. Cyklade på vägen som går ner mot Jaegerdorfsplatsen. På cykelbanan. Inte särskilt fort. Då börjar plötsligt en gubbe skrika på mig och peka. Först trodde jag att han skrek "Salt! salt!" men så kom jag på att det för det första inte behövdes saltas och för det andra var jag inta på jobbet, och han kunde ju inte veta att jag är halkbekämpare. Då fattade ajg att han skrek
LAMPA, LAMPA! och pekade fram på min cykel. Och grejjen är, att jag har:
1, cykelhjälm
2, reflexer
3, cyklar inte för fort eller på trottoarer
4, LAMPOR! En röd blinkande där bak, och en orange fram. Den orange, som den här gubbjäveln valde att ignorera så han kunde få vara Mr Vän av ordning, har jag valt speciellt för att jag anser att starkare lampor bländar andra cyklister. Och min lampa lyser alldeles lagom. Men det förstod nog inte Herr Suridiot, han kan nog inte cykla. Jag blir så förbannad när folk anklagar andra för saker som inte stämmer, och lägger energi på totalt fel saker. Det är inte fel att vara surkärring/gubbe om det är befogat. Men han kunde väl lagt energin på att jaga folk som inte plockar upp efter sina hundar istället. Jag har trampat i åtta hundskitar idag på jobbet. Frisk luft med utomhusjobb? My ass! Eller hundarnas, snarare. Därför har jag rätt att gnälla. Och rätt att gnälla på andra sm gnäller på fel saker. Så det så.

(och apropå cyklar vill jag ha en sån här cool lampa. den hade jag aknske kunnat slå i huvudet på honom? Om någon vet en bra cykeldator får ni gärna tipsa också. Ska införskaffas snart)

2 kommentarer:

Mjukispolacken sa...

för det första ska man ju egentligen skita i såna personer fast oftast kokar man inombords så jag har kommit fram till att man ska ta en diskussion med dem, så får man ut sin ilska liksom.
Jag cyklar till skolan varje dag och lampan är ju inte till för att man själv ska se, d e ju ganska ljust i stan ändå, utan för att andra ska se en och då räcker det ju med en svag en.
Så om han tar på sig ett par extra glasögon nästa gång så kanske han ser dig, annars får han fan skylla sig själv, jävla idiot (jag blir nästan arg av att läsa det här) :)

lisa sa...

eller hur visst blir man arg. Du har nog rätt, man ska ta diskussionen för att få ur sig lite ilska.