torsdag, februari 23, 2006

när jag ändå är i farten

Nu får det vara nog.
I hela vårt avlånga land finns det i dagsläget för mycket av en sak och för lite av något annat. Det vi, som undertecknat denna lista vill protestera mot, är den allt för rikliga förekomsten av snö, samt den skriande bristen på plusgrader.
Mer växthuseffekt, och varmare väder nu!
Ropen skalla, plusgrader åt alla!


Kom igen nu El Mango med flera som klagar på vädret. Det här är ett steg i rätt riktning. Blir vi tillräckligt många kan man aldrig veta var det slutar...
Försöker ställa saker och ting i samhället till rätta, hjälp mig genom att skriva på namnlistan!
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?varmare

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Hm... Jag vet inte hur långt jag ska driva detta. Jag är ju egentligen en miljövän som bara var ironisk med att jag ville ha mer växthuseffekt (även om det var helt ironibefriat att jag ville ha bikinitemperatur). Nej, du får nöja dig med mitt ironiska inlägg. Sorry.

lisa sa...

jag lovar att inte skvallra. och jag hoppas att ingen tar mig på för stort allvar.

Anonym sa...

jag vill inte ha varmare för då blir våran lägenhet obebolig ( finns detta ord ens? ) , men å andra sidan kan man bo utomhus om det blir riktigt jäkla varmt :)

lisa sa...

precis, vem behöver lägenhet när det är s.k bikiniväder? Det räcker väl med tält?