fredag, mars 10, 2006

för ida e de freda yeah yeah!

Och jag har upptäckt att vår närmsta pizzeria säljer HOTBURGARE. Väldigt spännande. Får man olika hot när man köper den, eller är det kanske lite som ett blommogram eller i stil med mikebikes klagomålsservice, att man kan skicka den till någon man vill hota? Jag var inte så modig, utan beställde den gamla vanliga ostburgaren. Bara burgaren. Men jag misstänker att de lärt sig känna igen min röst, trots att jag inte alls ringer dit ofta, och tycker att jag borde äta upp mig, för jag får alltid en hel jäkla hamburgertallrik. (skulle ju också kunna vara ett sätt att tjäna mer pengar, för jag klagar ju aldrig örrän jag kommit ut från stället och är på väg hem, släpandes på all pommes.) Nästa gång blir det hotburgertallrik. Eller är det någons huvud på ett fat?

(ursäkta, humorn är på topp idag)

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Hotburgare - ungefär som hot dog och hotmail. Fast det är lite läskigare med hotburgare, eftersom de andra orden är lite mer engelska.

lisa sa...

Precis. hotburger hade varit en annan sak, det är blandnignen som är läskig.