torsdag, mars 09, 2006

ny vana?

Det har kommit över mig. Smygande. Idag kom jag till insikt. Jag har förändrat mitt liv. Av lika delar slump och av lathet, mest lathet kanske. Utan att ens tänka på det. Jag har börjat äta gröt på kvällen. Jag som tycker att gröt är förkastlig mat man bara behöver äta om man är tidningsbud eller möjligtvis kroppsbyggare (men då ska den vara rå. Med ägg i). Jag som hatar gröt. Men det är praktiskt! Synd bara att man inte kan ta med sig det som matlåda till jobbet dagen efter. För där går gränsen. Än så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äta gröt rå? Det går ju inte.
Du kan ju alltid koka gröten, och sedan steka den. En gammal klassiker.

Jag tror faktiskt en av Lins kurskamrater hade med sig gröt som matlåda.

Anonym sa...

gröt is the shit.

jar ätit det som frukost de senaste 4 veckorna på jobbet.
lathetspoängen är maxade.

man behöver havregryn , vatten o lite salt + en micro.

kan inte bli enklare plus att man blir mysigt mätt länge