onsdag, mars 15, 2006

friskis hjärta lena ph

Jag anar en konspiration. På var enda Friskis och Svettis-pass jag varit på, har det spelats en och samma artist. Oavsett om det var varit bas, medel, intensiv, eller 90 minuters-pass. Inte på KI passen dock, än så länge. Men det kommer, jag lovar. Och artisten är?
Lena Philipsson, så klart. Jag tror jag kräks över all schlager det är på passen, men Lena Ph är värst av dem alla. För han ska alltid vara med. Hur man än svettas och sliter så kommer hon, förr eller senare. Nu är hon dock avslöjad. Jag har genomskådat konspirationen. Lena betalar Friskis och Svettis för att få spelas på alla pass, så alla ska bli tvingade attt höra hennes låter. Och det blir som en slags hjärntvätt, man är säkert extra mottaglig under hård fysisk press. Jag förmodar att hon numera gör låtar i passande gymping-tempo.
Allt detta för att vi aldrig, aldrig ska glömma bort Lena Ph, och aldrig, aldrig våga låta bli att rösta på henne i nästa års melodifestival. För där kommer hon vara med, var så säker. Framhejad av hela sveriger gympa-entusiaster. Hjärntvättade som få.

8 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Om man ska tänka positivt kanske det är bra att du blir förbannad när du hör Lena Ph, så att du jobbar ännu hårdare på passet.

lisa sa...

så kan det ju också vara. adrenalin gör ju alltid att man tar i lite extra. Jag kanske ska tacka Lena Ph för dagens träningsvärk?

Anonym sa...

hahah så här måste det vara.

det är alltid kul med oanade konspirationsteoreier

:)

mattiasg sa...

Lena PH_AB har nog aktiemajoritet i Friskis.

Anonym sa...

Jag blev gäst 3000, terror att behöva betala för att röra på sig och dessutom lyssna på Lena Ph samtidigt.

lisa sa...

undras om hon själv tränar på fgriskis och i så fall är lite divig och sjunger med i sina egn låtar?

Anonym sa...

A=B, B=C => A=C - Lena är en idiot

Ovanstående resonemang illustrerar i matematiska termer hur man kan konstatera att Lena måste vara en idiot. Den beskriver hur "lika-med" är en transitiv relation. Att om A är lika-med B och B är lika-med C, då måste A vara lika-med C.

Vad har nu detta med Lena att göra? Jo, man måste börja med B, länken i den transitiva relationen, för att säkerställa detta fakta. B är i detta fallet Lenas älskvärda shitface till pojkvän, Martin Björk.

Martin Björk har gjort sig känd som programledare för förnedringsteve som The Bachelor och The Biggest Loser. Bara en fullkomligt ryggradslös människa ställer upp i ett sådant sammanhang, därför kan med stor säkerhet fastställas att personen i fråga är en idiot.

Eftersom Lena Ph, A i ovanstående relation är tillsammans med B, Martin Björk, och Martin Björk är en idiot, C, kan man fastställa att Lena är en idiot.

Appropå schlagerartister undrar jag om jag var ensam om en "lika som bär"-upptäckt:
Kicki Dee förde tankarna osökt till Star Wars episod V och Jabba The Hut. Den fantastiska scennärvaron med armarna mot skyarna är slånde lik: Jabba

lisa sa...

luciferr: det här var värre än vad jag trodde! Mr Björk är ju inte lite vidrig!
ha ha ha!