tisdag, mars 14, 2006

jag sa inte

jag sa inte att jag inte tycker om chefer
jag kom inte för sent för att jag vägrat inse att jag hade gått av vid fel hållplats
jag hade inte hål på tröjan
jag spillde inte kaffe
jag sa inte nej tack till kaffe under förevändningen att jag redan hade druckit så mycket den dagen
jag lovade inte att jag snart skulle ta körkort
jag sa inte att jag är petnoga och blir irriterad om jag inte får var det
jag överdrev inte mina akademiska meriter på ett skrytsamt sätt (inte så mycket i alla fall)
jag kom inte övverens, högt för mig själv, om att jag nog inte är rätt person för jobbet

(jag sa inte heller att jag är en jobbig jävel som ställer allt på ända och inte låter mina s.k arbetskamrater behandla mig eller någon annan hur som helst.)

så jag kanske får jobbet?
men vill jag ha det?

5 kommentarer:

Anonym sa...

skumt att man kan tveka inför något man vill ha.
alltså ett jobb men inte bara "ett jobb"

Cliff Hanger sa...

El Pedro - Jag tycker inte att det är konstigt om man kan ha väldigt kluvna känslor till ett jobb. Jag tror t ex att jag kommer att tycka att det är väldigt roligt att vara lärare när jag väl har jobbat med det i några år. Vägen dit tror jag dock kan vara riktigt jobbig ibland.

Lisa - Vad är det för jobb?

lisa sa...

det är samma yrke, samma företag, men annan chef. Lite tristare arbetsuppgifter till en början, och jag missar att slutföra det projektet som jag lagt mcyekt tid på hela vintern (förutom snön då...). Det hela handlar nog om huruvida jag kan fortsätta jobba under samma chef som nu eller inte. Jag vill egentligen inte byta arbetsplats, jag vill byta chef... men det kan jag ju drömma om.

Anonym sa...

detta är problemet med att bara uttrycka sig i text , ni hör inte mitt tonfall :)

jag är fullt förstående att man kan vara tveksam inför ett jobb men är det inte lite småskumt att man kan känna så undrar jag ändå :)

lisa sa...

jag tycker också det är skumt. känner mig som en femåring som inte vet vad hon ska välja för godis, förutom att det här inte är ett lika roligt val. Lite mer pest eller kolera. Det blir så stort också, när man känner sig tvungen att värdera en massa vad som är viktigast med ett arbete och så. Just nu vill jag bara att de ska ringa och säga att jag inte fick jobbet, så slipper jag fundera...