torsdag, mars 02, 2006

idag kom det äntligen


Motorsågskortet! Fast det står inte Nils Nilsson på mitt. Så klart.
Däremot är det tomt på traktorkortsfronten. Ringde till vägverket häromdagen för att höra hur det gick med min stora stolthet, kortet som skulle kunna ge mig alla jag ville ha, (om jag inte redan hade haft den enda jag vill ha), det som skulle vara så rätt att flascha med när man är ute på lokal, det ultimata macho-intyget: traktorkortet! Till min enormt stora besvikelse berättade damen att de inte tillverkar några kort för traktor. Det räcker med det pappret man fick när man klarade provet.
-Men vad händer om polisen stannar mig? frågade jag lite desperat.
Damen intygade att det i så fall skulle räcka med att visa upp pappret och eventuellt även legitimation. Men pappret är ju i A4 storlek! Visst, det kanske går att laminera lite tjusigt, men det går knappast ner i plånkan.
Tur att jag inte behöver ragga mer i mina da´r!

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Veckans macho:...*trumvirvel*... Lisa! Grattis! Ser fram emot låtlistan. Okej, jag ska snart stoppa näsan i böckerna igen...

lisa sa...

ha ha! Det här blev alldeles extra roligt med tanke på dagens blogg!