tisdag, mars 28, 2006

nazilayout?

Varje gång jag går utanför min dörr möts jag av en rad suspekta skyltar. Det är Home som vill att vi sak sälja våran lägenhet. Men varje gång jag ser dem börjar det rycka i min gamla antifascist-tarm. Skyltarna ser nämligen exakt ut som SverigeDemokraternas skyltar alltid har gjort. De är också uppsatta så där retligt högt upp på lyktstolparna. Och jag vill bara dra ner dem, varje gång. Har home´s reklamansvariga inte alls någon koll? Eller, ännu värre, är det just det de har? Är det antingen så att det sitter någon på Home och flinar i skägget för att de sprider rasistpropaganda i smyg, eller är det just oss gamla avdankade antifascister de vill åt? Uppenbarligen har ju deras reklam fastnat i mitt huvud. Och nu har de fått lite alldeles extra uppmärksamhet. Varsågoda, Home!
p.s nej, jag menar självklart inte att anklaga någon mäklarfirma för att vara varesig nazis eller rasister. det är ju bara på skoj.

Inga kommentarer: