onsdag, april 05, 2006

dags att deklarera

Jag tänkte på en sak. Tänk om det hade varit så, att deklarationen var som ett lotteri. ALlt var som det är nu, bara det att en person vann sisådär en miljon (skattat och klart då). Vad mycket mer spännande det skulle bli då. Idag är det inte precis lätt att få tummen ur och knappra in alla siffor, även om de lockar med pengar innan midsommar numera. Men jag vill inte ha tillbaka min egna pengar, eller jo, det vill jag ju också, om jag nu får några, framförallt vill jag att hela svenska folket ska ha möjligheten att vinna en fet summa extra! Och som tröstpris kunde de lotta ut si så där femhundra reklampennor från Skatteverket. Tänk vad bra det hade varit!

1 kommentar:

Cliff Hanger sa...

Tanken på en miljon till mig känns aldrig fel. Därför - bra idé!

Apropå reklampennor:
http://olaman.blogg.se/300306133411_pennan_har_ftt_en_kropp.html