lördag, april 29, 2006

Grattis Kungen?

I morgon fyller kungen år. I dagens GP, hittar tyvärr inte artikeln på nätet, stod det en lista på en del av de presenter som kungen fått hittills. Det var, bland annat; ett porträtt på honom själv, som han inte får ta med sig och hänga upp var han vill hemma, för det skulle hänga på ett annan slott vara det bestämt. Vidare fick han en konferens i Kalmar om vattenkvalitet, ett seminarium om försvarets framtid, ett synopsium med Östersjöanknytning och ett seminarium om framtidens miljöbilar. Det tycker jag var lite snålt. Det är inte precis som om de här seminarierna inte skulle håhllits om det inte var kungens födelsedag, verkar det som. Och man kan ju inte ge bort ett seminarium i present. Det är ju skittråkigt! Jag är glad att jag inte är kung, utan en alldeles vanlig människa, som får otroligt mycket bättre presenter och paket!

En annan underlig sak är den här:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=272399. GPs läsare har skickat in diverse grattishälsningar till kungen. Jag tycker kungen får skaffa sig egna vänner om han vill bli gratuelerad. Som vanligt folk. Eller så får han starta en blogg och hypa sin födelsedag där. Det är populärt har jag hört. Tills vidare säger jag nej, inget grattis till kungen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ruugigt ointresserad av kungen , skall inte ens blgga om honom förutom detta svar

Anonym sa...

Du skriver:
Jag tycker kungen får skaffa sig egna vänner om han vill bli gratuelerad.

*skrattar*
Du såg inte på TV idag. Nog har kungen vänner så det räcker. Inte behöver han något grattis av dig inte.
Härförleden var det ett gäng ungdomar från Fryshuset uppe på slottet och hälsade på honom :-)
mvh Max Hobstig

lisa sa...

men det känns ju inte som hans riktiga vänner, de tycker ju bara om honom för att han är kung/rik/stilig, inte för att han är den han är. Eller, hemska tanke, är det kanske just det de gör?