lördag, maj 06, 2006

dagens ungdom

Avlyssnat på bussen i förmiddags:
tjej 1: Åhh, vet du vada jag just kom på?
tjej 2: nä, vaddå typ?
tjej 1: asså, jag har typ inga märkeskläder på mig!
tjej 2: men, det brukar vi ju alltid ha annars, typiskt nu när vi ska in till stan!
tjej 1: det här var verkligen inte bra
en stunds eftertanke
tjej 1: men asså, jag har i alla fall mitt Fred Perry linne.
tjej 2: aha, jag har i alla fall mitt Dolce Gabbana.
tjej 1: tur. och sedan kommer ju skorna.

Hmmm... det kan inte vara lätt att vara frölundabrud på väg in till stan och plötsligt upptäcka att man nästan inte har några märkesläder på sig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

gött att det är de riktigt stora världspoblemen som tynger kidsen idag ;)

Cliff Hanger sa...

Verkligheten överträffar dikten, återigen (suck).

Anonym sa...

ha! det är ju inte märkena som gör det, utan hur man bär upp dem och i vilken kombination..

mikebike sa...

upp mot väggen och skjut av!

Cliff Hanger sa...

Apropå tjuvlyssnat - kolla tuvlyssnat-länken på min blogg! Riktigt kul!

SixesAndSevens sa...

Kan inte vara lätt att vara Frölundabrud över huvud taget...

mattiasg sa...

jag skulle aldrig lämna hemmet i HM

lisa sa...

Vid närmare eftertanke har ajg bestämt mig för att tycka att dom var ganska söta. Det är ju fint att man kan ha olika prioriteringar här i livet.

:sericea: sa...

hahaha
jösses.