tisdag, maj 09, 2006

Banta?

Idag fick jag följande kommentar av en kollega:
-Du, den där magen får du allt ta och banta bort!
Varför ska det vara så otroligt svårt att låta bli att kommentera sina kollegors kroppar? Hur svårt kan det vara? Ska han säga, förresten, som har värsta ölmagen och ser helt efterbliven ut och har skitfula kläder. Och som bara puttrar omkring på sin moppe hela dagarna för att han är för lat för att gå.
Alla som har träffat mig i verkliga livet vet hur bizarrt detta påstående är. Jag har ingen mage att banta bort. Skulle jag banta skulle jag gå av på mitten. Jag har nästan aldrig i hela mitt liv kännt mig tjock. (Ändå så började jag någonstans fundera, på om han kanske hade rätt. Kom på mig själv med att dra in magen lite resten av dagen. Och ta i lite extra på cykeln på väg hem)
Jag blir så arg. Vilka nötter det finns. Jag som är allergisk mot nötter. Jag borde få slippa jobba med dom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

de med minst hjärna kommenterar mest.... enkelt att känna igen en nöt .

jag är också nötallergiker , detta förklara mitt agg mot några på jobbet ;)

:sericea: sa...

blä, jävla svin.
o självklart är det gubbjävlarna som ska kommentera alla andra (tjejer) men dom själva är ju så snygga o goa som dom är.
bajs på dom.

SixesAndSevens sa...

Vad jobbar du på för otäckt ställe?? Ölgubbar som säger att du är tjock!? Sluta genast jobba där. Även om du var smällfet så ger det inte dom rätt att säga så... *arg*

Cliff Hanger sa...

Vilket pucko! Tyvärr finns det en del manschauvinister som anser sig ha rätt att kommentera hur de vill. Kanske är det bäst att vara "the bigger person" och inte sjunka till samma låga nivå, men spontant tycker jag att du ska säga nåt liknande tillbaka. Det fanns tydligen en del att säga om honom som du nämnde i inlägget.

lisa sa...

tur att man har en blogg att vräka ur sig på...