onsdag, maj 17, 2006

tecken på att jag är närmare 30 än 15 (även om det inte ser så ut)

Nej, du lilla, lilla moppehuligan. Jag blir inte alls imponerad av att du åker på bakhjulet ner för hela backen, samtidigt som din moppe låter misstänkt mycket. Det gör inte att jag faller som en fura för dig. Det rycker inte ens lite i imponerad-tarmen. Det gör dig inte till den mest lysande stjärnan på min himmel. Och jag blir då rakt inte stormförälskad. Så du kan lägga ner. Jag blir bara irriterad. Och orolig. Tänker på hur mycket du skulle skada dig om du skulle ramla. Och att du skulle kunna bli påkörd. Blir bara så där mamma-orolig i magen. Vill inte ens titta. Och känner mig rysligt gammal och mogen. Så snälla lilla du, sluta upp med det där. Det är faktiskt farligt.

7 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Nej inte fasen blir man imponerad. När jag körde buss hände det ofta att mc-killar stilade med att köra på bakhjulet just när de körde förbi bussen. Tror inte att det var mig de försökte impa på, det var nog så att de tänkte att bussen har så många passagerare så de hade en stor publik för sitt lilla trick. Patetiskt.

lisa sa...

eller hur? tur att det var fler än jag som bara tycker sån´t är läskigt...

mikebike sa...

fan nu vet jag exakt vart du bor. fan vi bor verkligen nära varandra.

SixesAndSevens sa...

Jag är verkligen närmare 30 än 15 och jag blir alltid lika lycklig när jag får visa leg på systemet.... :D

lisa sa...

sixes: jag blir alltid lika sur över att få visa legg på systemet. Har inte kommit till den magiska gränsen som påstås finnas, där man börjar bli glad övr det istället. Kanske beror på att jag har ett visst kort-komplex.

:sericea: sa...

haha, vad bra du skriver! jag tänker precis likadant! :o)

Stefan sa...

det värsta är att de växer upp till överskäggade dårar som låter som ett reaplan när de ska fara fram på vägarna...fan enda gången jag uppskattar vinterhalvåret är när jag inser att jag slipper höra deras jävla hd:ar