söndag, juni 18, 2006

alla dessa måsten

Jag lägger ner dem nu. Ett efter ett. Därför är bokbloggen numera död. Det är inte roligt att ha en hög böcker man måste klämma ur sig en och annan åsikt om. Det blir inte heller bra när det bara är tvång, är det ska skrivas något bara för att det ska skrivas. Till mitt stora förtret är jaag nog världens sämsta bokrecensent. Jag som ville bli det. Som ville få tycka och tänka om alla böcker, och få läsa dem först. Men det är lite som serietecknandet. Jag erkänner att nej, det var inget för mig. Fotograferandet? Nej, det är lika bra att erkänna att jag suger på det. Fotbollsspelandet? Nej, det var ju bara för att jag ville vara med på tv.

Frågan är hur många fler karriärsalternativ jag skulle stryka med lite mer självinsikt?

6 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Nej, skriv om fler böcker! Jag vill läsa... :)

lisa sa...

för sent.... men om jag läser något riktigt, riktigt bra kan det hända att det dyker upp här ändå. Men det blir inga recensioner av varje bok.

Cliff Hanger sa...

Nu är det bara en dryg timme kvar till "Sommar" med Wikegård!

lisa sa...

får se om jag vinner kampen om lunchrums-radion då...

lisa sa...

hmmm. jag får ladda hem och lyssna på sommarlovet istället.

mattiasg sa...

kanske kan du få med en liten tanke om en bok ibland, det är schyssta ord o de får mig att vilja läsa dem.

självinsikt är lätt att blanda ihop med självcencur o det är livets undergång.