måndag, juni 05, 2006

hallå, du glömde något!

Alldeles nyss, på väg hem, kände jag att jag var tillräckligt utmattad för att få åka hiss upp till lägenheten. Jag brukar bli väldigt förvånad om det står någon i hissen när den kommer ner, men idag var det något annat, som gjorde att jag skulle trillat av stolen av överaskning, om jag hade suttit på någon stol. I hissen fanns inte en människa, men däremot hängde det en påse godis där! Är det någon som vill bättra på grannsämjan, kanske till och med brattsen över oss som äntligen börjar skämmas över att de kastar ner fimpar och strumpor på vår balkong? Eller vad det en hallucination, för att jag i sanningens namn har ätit på tok för mycket godis den här långhelgen? Finns det någon i huset som smygäter, vars sambo redan avslöjat alla gömställen i lägenheten så att personen i fråga måste börja gömma snasket utanför? Var det en förälder som, på vägen hem, kom på att dete faktiskt inte alls är lördag idag? Pågår det någon form av barnkalas, eller snarare pensionärskalas med tanke på majoriteten av innevånarna i det här huset, där partytrixet består av en avancerad skattjakt? Är det en knarksäljare som preparerat godiset för att sedan kunna skaffa sig större kundkrets? Har jag missat en ny godis-tiggar-högtid, som någon försökt värja sig ifrån genom att slänga ut godiset för att slippa ha en massa ungar ringades på dörrklockan?
För ingen kan väll vara så tankspridd, att den glömmer sitt godis i hissen?

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Jag skulle nog aldrig glömma godis. Gillar det för mycket. Men du skulle bara veta vad t.ex. SL:s hittegodsavdelning får in, helt sjuka grejer.

Anonym sa...

Jag skulle misstänka förgiftning.
så paranoid är jag

johanna sa...

Det låg en liten matta i min kompis hiss. Den låg alltid på samma sida, i ena hörnet. Helt obegripligt vad den var till för. Så vi började flytta den till andra hörnet varje gång vi åkte upp eller ner, men någon jävel flyttade alltid tillbaka den. Man åkte upp, flyttade mattan till andra hörnet, var inne i lägenheten i tre minuter, gick in i hissen och mattan var tillbaka i det första hörnet igen.

Tack för inbjudan, det hade varit trevligt, men midsommar blir hemma hos lillebror ute på det riktiga landet. I Laholms-trakten. Vi snackar det riktiga ute-på-landet..

Anonym sa...

shit :)
jag tror det var grattis till uppsägningen godis!
kram/ brorsnor