lördag, juni 03, 2006

Jag tar tillbaka...

Jag ångrar mig, jag ska inte bojkotta hela sommarprogramsäsongen.
Jag ska försöka hålla öronen öppna, alternativt sno sambons Ipod och senare lyssna på:
Nina Yunkers den 21 juni. Jag älskar hennes böcker. De är fyllda av goda råd om städning och diverse suveräna husmorstips. En del av tipsen verkar kräva större möda än vad det skulle krävas att leva med "problemen", väldigt underhållande. Jag har dessutom ett projekt att testa dem alla ur hennes bok Mera av Ninas bästa råd. Har hittills testat ett, reecension kommer här någon gång. Det finns bara en bok som är bättre inom ämnet, och det är Estrid Bengtsdotter och Lotta Kuhlhorns Städa!
John Ajvide Lindqvist den 2 juli. Vampyrer och grejjer. Och ändå så jäkla bra! Vilket påminner mig om att Ordfront är inte så lite arbetarklassfientliga när de drar ut på tiden med att släppa hans andra bok i pocket. Hans första bok, Låt den rätte komma in, är hur bra som helst.
Åsa Sandell den 31 juli. För hon boxas. Och är kulturredaktör. Och jag hade inte haft något emot att vara henne, i ett annat liv.
Gellert Tamas den 2 augusti. För att han skrev Lasermannen, en bok som var så mycket bättre än vad jag någonsinn kunde tänka mig att den skulle kunna vara.
Lena Nyman den 9 augusti. För att hon är så cool. Det räcker så. Om inte, för att hennes röst är något alldeles extra.

Så där mina vänner, nu vet ni vad ni ska lyssna på. Resten av programmen bojkottar vi, som sagt. I protest mot att jag inte får vara med.

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

"Lasermannen" är en grymt genomarbetad och bra bok. 10 000 ggr bättre än TV-serien.

lisa sa...

precis! Fast jag tyckte inte att det var något större fel på tv-serien heller. Han blev ännu mer psyko i tv-serien på något sätt. Så att man ryser bara man tänker på honom.

Cliff Hanger sa...

Jo, i o f s var TV-serien hyfsad. Men det är så otroligt mycket mer detaljer och research i boken. Rätt vanligt när böcker blir film att det blir så, men i detta fall tycker jag att det var extra påtagligt.

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»