onsdag, juli 26, 2006

läskig väntan med bloggen

Jag börjar tycka att det är lite läskigt. Att "republisha" bloggen. När man sitter där och stirrar på skärmen, några bluppar snurrar, och den snällt meddelar att det kan ta några minuter om man har en "large blog". Och så stannar den, på 12%. Och jag hinner tänka på hur faktiskt väldigt lång tid jag lagt ner på den här bloggen, och hur skrämmande få texter som finns sparade på annat håll (förutom den där pärmen hos släktingarna som jag inte vet hur aktuell den är). Och hur surt det skulle vara om allt bara försvann. Har blivit tröstad med att de kan nog sin sak, har en massa uppbackningar, servrar och ja, jag vet inte vad, jag kan inte sån´t där. Men man vet ju aldrig. Datorer är ju som bekant inte att lita på.
Så tickar det igång igen, och jag kan andas ut. För den här gången.

12 kommentarer:

Caravaggio sa...

Din blogg-bild hänger över en hel vägg i vår hall. Festligt va?

Cliff Hanger sa...

Visst är det läskigt. En annan läskig knapp är "Delete your blog".

SixesAndSevens sa...

Har också undrat lite.. Hur länge kan man hålla på? Hur mycket plats finns det för ens kladd?? Jag är ju nybörjare ännu, men nån gång måste det väl bli "fullt"? Eller?

mikebike sa...

ja jag känner igen det där. jag skulle nog skära handlederna v mig om jag losade allt. ikväll ska jag backuppa.

Anonym sa...

asch. det är ju bara texter för bövelen.

givetvis trist som fan om ens blogg skulle försvinna i matrixen men i slutändan är det texter, inget vi dör av.

backup var en bra ide´ iofs.

Cliff Hanger sa...

Kanske en dum fråga, men hur tänkte ni fixa back-up?

Anonym sa...

ingen aning.

får fråga mikeb tror jag

lisa sa...

caravaggio: tyder på god smak. själv hade jag bara råd med musmatta.

backup? det är väl bara att kopiera alla texter och kliztra in i typ word eller nåt och sedan bränna det på fem olika cdskivor som man lägger på olika ställen som man glömmer bort. eller nej, det var kanske lite överdrivet.

mattiasg sa...

mikebike, hur backar min sin blog?

eh..nu ser jag att flera undrar o vi väntar alla.

det är inte bara txter. det är tid. fan så mycket tid o tankar o energi o känslor o alltihop på en gång.
fast va man skall ha det till vete fan.

Cliff Hanger sa...

Framför allt är det minnen.

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»