torsdag, juli 06, 2006

Sitta inne

Jag har lite dåligit samvete. Att jag sitter här, i mörkret. Har till och med fortfarande nattlinne på mig. Och fixar ännu en kopp kaffe.
Jag som är ledig. Och det är ju så fint väder ute. Rekordfint. Jag borde tvätta diska städa handla packa göra musli bädda plantera sätta upp hallampan sortera slänga skura. Eller åtminstone läsa en bok som gör mig lite smartare titta på mina papper så jag inte glömmer allt jag kan kolla upp lite adresser söka jobb gå ut i solen cykla och bada kolla upp bussar åka till mamma ringa och fixa ladda hem bortglömda sommarprogram lägga mig i solen eller i skuggan.
Men jag sitter här. I hallen. Framför datorn. Fast fönstrena är öppna i alla fall. Och diskmaskinen blev just klar. Och jag har vattnat blommorna och nopprat dom. Bara resten kvar nu då.

6 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Hög igenkänningsfaktor på det där. Senast i måndags satt jag bara och fulsurfade. Men de senaste dagarna har jag fått lite mer gjort och samvetet blir ganska snabbt bättre bara man tar sig ut.

SixesAndSevens sa...

Man FÅR vara inne på sommaren. Tycker jag.

lisa sa...

jag tog mig i kragen och cyklade en mil hem till mamman med man. SKulle egentligen bara tvätta cykeln och kanske ta ett dopp. (För man blev svartprickig på benen av cykeln och ajg var rolig att jag skulle glömma det när det blir långbyxväder och förstöra några favoritbyxor). Men det blev lunch, plantskolan, frilansande som trädexpert, ogräsrensning, plantering, middag och myggande av stenparti. Sedan hem på sena kvällen. Så det blev en skapligt aktiv dag ändå.

Cliff Hanger sa...

"ajg var rolig" - hihi... ;-)

lisa sa...

ehhh... det var det där med att man skulle läsa vad man skrivit innan man publicerar. Ajg är inte så bra på det. Men det är ju bra att det roar.

:sericea: sa...

jga har som regel på sommaren att eftersom jag är ute varenda jävla dag på jobbet, så får jag sitta inne om jag vill det, vare sig det är sol eller inte! :o)